niedziela, 16 czerwca 2013

Wilbur Smith

Lubię czytać książki Wilbura Smitha.


 Jako pierwszą przeczytałam "Oko tygrysa" - triler z wartką akcją i nieoczekiwanymi zwrotami, ale tylko triler. Zapamiętałam go jako dość wciągającą książkę i zapamiętałam autora. Szukając jego innych książek trafiłam na jeden z tomów "Sagi Courtney'ów" i zakochałam się w książkach Wilbura. Są to w większości powieści przygodowe, których akcja dzieje się w Afryce południowej i wschodniej (z wyjątkiem cyklu egipskiego i dwóch może trzech innych) w różnych epokach historycznych. Jest w nich wartka akcja, pełna zaskakujących zwrotów, wspaniali bohaterowie - ci dobrzy niekoniecznie kryształowi, a ci źli o wielu ludzkich cechach, miłość, przyjaźń, wrogowie w rodzinie i obcy, egzotyka i pięknie opisana przyroda oraz krajobrazy afrykańskie - widać, że autor urodzony w byłej Rodezji kocha ten kraj i poznał go dość dobrze. Polowania na dzikie zwierzęta w powieściach Smitha to nie bezrozumna rzeź, ale wyższa konieczność, a walki z tubylcami to obrona przed brutalną siłą. Gdy tylko to możliwe bohaterowie Smitha zaprzyjaźniają się z ludnością miejscową, współpracują z nią i szanują jej poglądy i niezawisłość. Nie przeczytałam jeszcze wszystkich jego książek, nawet tych, które zgromadziłam na półce ale po kolei nadrabiam zaległości, do niektórych wracam, żeby przypomnieć sobie bohaterów i wydarzenia. Mam zamiar przeczytać wszystkie i wszystkie zgromadzić na półce - jest to już niezły zbiór, ale wymaga uzupełnienia.



A oto pełna bibliografia Wilbura Smitha:


Cykle [edytuj]

Saga rodu Courteneyów według daty wydania [edytuj]

Saga rodu Courteneyów według chronologii akcji [edytuj]

Saga rodu Ballantyne'ów według daty wydania [edytuj]

Saga rodu Ballantyne'ów według chronologii akcji [edytuj]

Cykl egipski (daty wydania odpowiadają chronologii akcji) [edytuj]

Pozostałe powieści [edytuj]



Jak widać jest tego sporo. Myślę, że jak to zwykle bywa są lepsze i gorsze kawałki, ale wszystkie czyta się z zapartym tchem i trudno się od nich oderwać. Polecam każdemu miłośnikowi literatury przygodowej, zwłaszcza "Sagę Courtney,ów", której akcja zaczyna się w XVII wieku a kończy w XX.

3 komentarze:

  1. Co jest z częścią "Triumf słońca" występuje w wykazie w dwóch Sagach - do której sagi tak naprawdę ją przypisać. Chciałbym mieć to uporządkowane jeszcze przed początkiem czytania

    OdpowiedzUsuń
  2. Triumf Słońca jest częścią dwóch sag bo zazębiają się bohaterowie. Po więcej informacji odsyłam do Biblionetki http://www.biblionetka.pl/book.aspx?id=58487

    OdpowiedzUsuń
  3. Triumf Słońca jest częścią dwóch sag bo zazębiają się bohaterowie. Po więcej informacji odsyłam do Biblionetki http://www.biblionetka.pl/book.aspx?id=58487

    OdpowiedzUsuń