sobota, 29 czerwca 2013

Pomlewskie obrazki 15

Droga nad Jezioro Przywidzkie ciągle się zmienia i prezentuje nowe uroki. W pełni lata dolina nad jeziorem pyszni się wieloma odcieniami zieleni i błękitem wody. 




Dziś nad wodą unosiła się lekka mgiełka, co wyraźnie widać na zdjęciach.

Po drodze z Pomlewa mogłam podziwiać rozmaitość kwiatów. Niektóre z nich zostały zaadoptowane do pomlewskiego krajobrazu z przydomowych ogródków, inne są charakterystyczne dla tutejszej flory - niemniej wszystkie są piękne i cieszą oko.









Jak  widać na zdjęciach  także  rozmaitość muchówek  jest duża. Ta na zdjęciu poniżej ma ok. 2 cm długości.


Na motyla poniżej polowałam około 20 minut nim złapałam go w obiektyw. Pogryzły mnie przez ten czas gzy, ale było warto -  czyż nie jest  piękny?





Jest to mieniak tęczowiec z charakterystycznie połyskującymi na niebiesko skrzydełkami. Bardziej pospolitym motylem jest rusałka pokrzywnik - pięknie ubarwiona i zwiewna.




I na koniec prezentujący swe wdzięki winniczek. 


Moje ulubione bajorko przy leśnej drodze też ciągle zmienia swe oblicze. Niemniej zawsze wygląda tajemniczo i ma w sobie coś z uroczyska.


2 komentarze:

  1. Asiu, zdjęcia super, ale ten ostatni motylek, to raczej nie jest pospolita rusałka pokrzywnik, tylko rzadziej spotykana - rusałka drzewoszek (Nymphalis polychloros)
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń