środa, 1 stycznia 2014

Komisarz Palmu Mika Waltari

Mika Waltari
"Kto zabił panią Skrof"
Komisarz Palmu cz. 1
Lubię książki historyczne Waltari. Teraz po raz pierwszy sięgnęłam po naisany przez niego kryminał. Nie miałam specjalnych oczekiwań, po prostu byłam ciekawa jak mistrz Waltari poradzi sobie z zagadką kryminalną i muszę przyznać, że zaskoczył mnie pozytywnie. Postacie są ciekawe, zagadka intrygująca, a jej rozwiązanie zaskakujące. Oczywiście kryminał nie może się równać z "Egipcjaninem Sinuhue" czy "Turmsem Nieśmiertelnym", gdyż jest literaturą czysto rozrywkową i nie ma jakiegoś przesłania, ale czyta się dobrze. 
Gdy dowiedziałam się kilka miesięcy temu, że Waltari pisał kryminały trochę mnie to zaskoczyło. Zawsze wydawało mi się, że pisarze uważają kryminał za pośledni gatunek rozrywki masowej, a tu - największa sława literatury fińskiej i kryminały. Musiałam więc sprawdzić, jakie one są. Pierwszy mnie nie rozczarował. Na pozostałe przyjdzie czas później.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz